Allmänna villkor för köp på dolle.se

Det är DOLLE Nordic AB, (”vi”) som tillhandahåller de produkter du kan köpa på sajten dolle.se. Du kan läsa mer om oss under rubriken ”Om DOLLE”.

Vår support och rådgivning är öppen:
Måndag till Fredag: 08.00 – 15.00
Telefon: 060-190 919
E-post: info@dolle.se

Vi förbehåller oss för pris- och avgiftsändringar, prisfel och utgångna eller slutsålda varor och ditt köp är inte slutfört förrän du har mottagit en orderbekräftelse på varorna du köper. Spara denna orderbekräftelse eftersom den kan behövas vid byte, ånger eller reklamation.


Frakt

Alla varor skickas med DHL till hela Sverige. Detta gäller dock inte till öar som saknar bofasta invånare och är tillgängliga via allmänna kommunikationsmedel.

Leveranspriserna är individuella beroende på produkten. Leveranspriset anges i orderöversikten vid utcheckningen.



Produktkategori

Fraktpris

Tillbehör och reservdelar

195 kr.

Väggluckor, luckor, säkerhetsgrindar, räcken och skyddsräcke

445 kr.

8-steg och 2-delad lofttrappor

625 kr.

Vindstrappor och onebox-trappor

750 kr.

Modultrappor och spiraltrappor

945 kr.

Lofttrappor

1.250 kr.

Platsbesparande trappor

1.500 kr.

i-CLiPS® terrass

3.125 kr.



Leverans

Produkterna som kan köpas på www.dolle.se kan bara köpas och levereras inom Sverige.

Leverans sker som kantstensleverans med DHL. Leveranstiden är 2-5 dagar från orderdatum, om inte annat anges på hemsidan i anslutning till den aktuella produkten. Vi levererar i hela landet. Om du vill ha leverans till en ö som saknar bofasta invånare och är tillgänglig via allmänna kommunikationsmedel, kontakta info@dolle.se.

När du beställer godkänner du att varorna ställs utanför den valda adressen och att du bär risken för produkten när den har levererats avlämnats av transportören. Du kan också välja en alternativ leveransadress. Om det finns förhållanden som gör att du inte önskar detta är du välkommen att ringa (tel. 060-190 919) eller skriva (info@dolle.se) till oss för att diskutera alternativa leveransvillkor.

Det går inte att hämta varor direkt hos oss i våra lokaler.

I den mån det finns produktbeskrivningar och bruksanvisningar för den levererade produkten medföljer dessa i leveransen.

Leverans sker inte på helger eller helgdagar.


PRODUKTER MED SPECIALMÅTT

Vid köp av produkter med specialmått godkänner du genom att bekräfta beställningen att produkten inte kan returneras eller avbeställas.

Du bekräftar också att de angivna måtten är korrekta och att de inte kan ändras efter att köpet har bekräftats. Samma villkor gäller vid tillval av produkter med specialmått.



Ånger- och returrätt

Enligt svenska lag har du som kund alltid rätt att ångra dig och returnera ditt köp inom 14 dagar efter att du eller någon person du utser tagit emot varan (ångerfristen).

Om du ångrar köpet ska du skicka ett klart och tydligt meddelande till oss om ditt beslut att utöva ångerrätten (t.ex. genom e-post till info@dolle.se). Hos oss får du en returetikett och vi granskar returen tillsammans. Fyll i ånger- och reklamationsblanketten (se länk nedan) och lägg den tillsammans med varan.

Ånger- och reklamationsblankett

Du som kund står själv för returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att du har tagit emot varan. Om det är möjligt ska du returnera varan i originalemballaget tillsammans med en kopia på orderbekräftelsen. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelandet om utövande av ångerrätt lämnades till oss.

När du utövar din ångerrätt kommer du få tillbaka det belopp du betalat för varan.

På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa som motsvarar varans värdeminskning i den mån sådan värdeminskning beror på att du som kund har hanterat varan i större utsträckning än v ad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Vi betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med den dag då vi tog emot ditt meddelande om utövandet av ångerrätten. Vi får dock vänta med återbetalning tills vi tagit emot varan eller du har visat att varan har sänts tillbaka. Återbetalning kommer att ske via det betalmedel som du betalade ditt köp med, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

Obs! Vi tar inte emot paket som skickas med efterkrav.

Du kan inte ångra dig genom passivitet. Det betyder att du inte kan ångra dig genom att neka att ta emot varan eller låta bli att hämta ut varan vid uthämtningsstället.

Om du har returnerat en vara blir du meddelad via e-post när vi har tagit emot varan. Mejlet innehåller information om den fortsatta processen för behandlingen av ditt ångerärende eller din reklamation.

Med förbehåll för pris- och avgiftsändringar, prisändringar, samt utgått och slutsålda varor.

Om du har frågor om ångerrätt eller retur av varor vänligen kontakta vår kundtjänst:
E-post: info@dolle.se
Tel: 060-190 919