Allmänna villkor för köp på www.dolle.se

Det är Dolle Nordic AB, (”vi”) som tillhandahåller de produkter du kan köpa på sajten www.dolle.se. Du kan läsa mer om oss under rubriken ”Om Dolle”.

Du kan handla av oss ​​när som helst på dygnet.

Vår support och rådgivning är öppen måndag: 08.30–16.00, tisdag till torsdag: 08.00–16.00 och fredag: 08.00–15.00 och nås på:

Telefon: 060 19 09 19

E-post: e-com@dolle.se

Vi förbehåller oss för pris- och avgiftsändringar, prisfel och utgångna eller slutsålda varor och ditt köp är inte slutfört förrän du har mottagit en orderbekräftelse på varorna du köper. Spara denna orderbekräftelse eftersom den kan behövas vid byte, ånger eller reklamation. 


Betalsätt

Din beställning medför betalningsskyldighet.

På www.dolle.se kan du handla med följande kort: Mastercard eller VISA-kort.

Inga transaktionsavgifter läggs på vid betalning på www.dolle.se

Vi använder DIBS som betalningssystem och har ett inlösenavtal med Teller. All kommunikation mellan betalningssystemet och kortinnehavaren sker via en krypterad SSL-förbindelse. Detta säkerställer att obehöriga inte kan se de data som utbyts.

Beloppet dras inte från kortet förrän varorna skickas från oss.


Priser

Alla priser är inklusive 25 % moms och i svenska kronor (SEK). Priserna gäller bara inom Sverige.


Frakt

Alla varor skickas med Schenker. Vi har en standardfrakt på alla leveranser 350,00 kr till hela Sverige (detta gäller dock inte till öar som saknar bofasta invånare och är tillgängliga via allmänna kommunikationsmedel).


Leverans

Produkterna som kan köpas på www.dolle.se kan bara köpas och levereras inom Sverige.

Leverans sker som kantstensleverans med Schenker. Leveranstiden är 3–7 dagar från orderdatum, om inte annat anges på hemsidan i anslutning till den aktuella produkten. Vi levererar i hela landet. Om du vill ha leverans till en ö som saknar bofasta invånare och är tillgänglig via allmänna kommunikationsmedel, kontakta e-com@dolle.se.

”När du beställer godkänner du att varorna ställs utanför den valda adressen och att du bär risken för produkten när den har levererats avlämnats av transportören. Du kan också välja en alternativ leveransadress. Om det finns förhållanden som gör att du inte önskar detta är du välkommen att ringa eller skriva till oss på 060 19 09 19 eller e-com@dolle.se för att diskutera alternativa leveransvillkor.”

Det går inte att hämta varor direkt hos oss i våra lokaler.

I den mån det finns produktbeskrivningar och bruksanvisningar för den levererade produkten medföljer dessa i leveransen.

Leverans sker inte på helger eller helgdagar.                                                                 


Ånger- och returrätt

Enligt svenska lag har du som kund alltid rätt att ångra dig och returnera ditt köp inom 14 dagar efter att du eller någon person du utser tagit emot varan (ångerfristen).

Om du ångrar köpet ska du skicka ett klart och tydligt meddelande till oss om ditt beslut att utöva ångerrätten (t.ex. genom e-post till e-com@dolle.se).  Hos oss får du en returetikett och vi granskar returen tillsammans. Fyll i ånger- och reklamationsblanketten (se länk nedan) och lägg den tillsammans med varan.

Ånger- och reklamationsblankett

Du som kund står själv för returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att du har tagit emot varan. Om det är möjligt ska du returnera varan i originalemballaget tillsammans med en kopia på orderbekräftelsen. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelandet om utövande av ångerrätt lämnades till oss.

När du utövar din ångerrätt kommer du få tillbaka det belopp du betalat för varan.

På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa som motsvarar varans värdeminskning i den mån sådan värdeminskning beror på att du som kund har hanterat varan i större utsträckning än v ad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Vi betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med den dag då vi tog emot ditt meddelande om utövandet av ångerrätten. Vi får dock vänta med återbetalning tills vi tagit emot varan eller du har visat att varan har sänts tillbaka. Återbetalning kommer att ske via det betalmedel som du betalade ditt köp med, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

Obs! Vi tar inte emot paket som skickas med efterkrav.

Du kan inte ångra dig genom passivitet. Det betyder att du inte kan ångra dig genom att neka att ta emot varan eller låta bli att hämta ut varan vid uthämtningsstället.

Om du har returnerat en vara blir du meddelad via e-post när vi har tagit emot varan. Mejlet innehåller information om den fortsatta processen för behandlingen av ditt ångerärende eller din reklamation.

Om du har frågor om ångerrätt eller retur av varor vänligen kontakta vår kundtjänst:

E-post:        e-com@dolle.se

Tel:              060-19 09 19 

 

Reklamationsrätt

Du har alltid en rätt att reklamera en vara som du har köpt på www.dolle.se i enlighet med gällande köprättslig lagstiftning, vilket innebär att du kan få en felaktig vara reparerad eller utbytt och om detta inte är möjligt har du rätt att få pengarna tillbaka eller avdrag på priset. Eventuella fel eller brister i den mottagna varan ska påtalas inom rimlig tid efter att de har identifierats. Vad som är rimlig tid avgörs utifrån de omständigheter som föreligger i det särskilda fallet. Reklamationer som görs inom två månader efter att felet har upptäckts anses vara inom den stipulerade tiden.

Vid reklamationer ska du kontakta vår kundtjänst så att vi kan komma överens om hur produkten ska returneras. Kundtjänsten nås på:

Telefon: 060 19 09 19

E-post: e-com@dolle.se

Om produkten är defekt och detta inte är orsakat av dig som kund kommer vi att ersätta dig för de fraktkostnader som uppstår när du returnerar produkten, förutsatt att du har kommit överens med DOLLE NORDIC om detta.

Observera att alla returförsändelser ska vara försedda med en ifylld reklamationsblankett.

DOLLE NORDICs: Ånger- och reklamationsblankett

När du returnerar varan ska du beskriva problemet så detaljerat som möjligt, om möjligt bifoga bilder.

Obs! Vi tar inte emot paket som skickas med efterkrav (postförkost) eller liknande.

Tänk på att varan alltid ska skickas tillbaka i ett tillräckligt bra emballage, och se till att få kvitto på försändelsen så att vi kan ersätta dig för fraktkostnaderna.


Reparation och omleverans

Om varan visar sig ha fel eller bristfällig åtar sig DOLLE NORDIC att åtgärda detta inom rimlig tid. Om det visar sig att det inte är möjligt, eller om det inte anses vara ändamålsenligt att reparera varan, åtar sig DOLLE NORDIC att i stället leverera en ny felfri vara efter att den defekta varan har mottagits. DOLLE NORDIC åtar sig även att ersätta dig för eventuella och dokumenterade utgifter som du har haft i samband med returen.

Om varken reparation eller utbyte är möjligt kommer istället köpesumman att återbetalas till dig, inklusive de dokumenterade utgifter som du har haft i samband med returen.


Ansvarsbegränsning

DOLLE NORDIC kan inte hållas ansvarig för (i) indirekta förluster och skador (ii) eller följdskador.


Tvistelösning

Om tvist skulle uppstå mellan dig och DOLLE NORDIC AB, som vi gemensamt inte lyckas lösa, kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (”ARN”). DOLLE NORDIC AB följer ARN:s rekommendationer för de ärenden som prövas.

Du kan nå ARN på följande sätt:

Sajt: www.arn.se

Adress: Postbox 174, 101 23 Stockholm, Sverige

Du har också möjlighet att anmäla ditt ärende på EU-kommissionens onlineplattform: http://ec.europa.eu/odr.

Mer information om alternativ tvistlösning i konsumentförhållanden finns på www.konsumentverket.se.

Ansvarsfriskrivning och förbehåll

DOLLE NORDIC AB reserverar sig för tryckfel i både priser och produktbeskrivningar, moms- och avgiftsändringar samt försenad eller ofullständig leverans på grund av force majeure-händelser.


Force majeure

Dolle.se kan inte hållas ansvarig för extrema situationer som krig, strejk eller naturkatastrofer som omöjliggör att kontraktet fullföljs.

Behandling av personuppgifter

Om behandling av personuppgifter: Se vår sekretesspolicy.